Tiogänget, Karlstad träff 24/8 - 26/8 2018.

© foto: Bengt Ahlstrand

Detta år är det Kerstin och Nicke Hedlund som är värdar för Tiogänget.

På denna sida kan du finna information om vår träff i Karlstad.

Hej alla i 10-gänget!

Vi har nu kommit in i augusti månad och tidpunkten för vår årliga träff närmar sig snabbt.

Här kommer lite information om hur vi tänkt.

Vi ska bo på: Clarion Collection Hotell Bilan. Parkering finns vid hotellet.

På fredagen träffas vi alla i receptionen kl 16.00 för lite snack med bubbel.

Kl 17.15 (c:a) går vi ner till Inre Hamnen till fartyget Stella Polaris där vi ska åka på en

räkkryssning. Eftersom kryssningen tar 3,5 - 4 timmar hinner vi inte så mycket mer den dagen.

För lördagen har vi två saker inbokade. För det första ska vi kl 14.00 få en guidad visning på

Lars Lerins "Sandgrund". Visningen tar c:a 45 minuter. Till kvällen (kl 19,00) har vi bokat bord på

Restaurang Blå, som ligger vid Stora Torget. Under ledig tid kan ni vandra runt i centrum, det finns

ett antal rabattkuponger i bifogade broschyr. Det finns också en karta över centrum där. Alla

aktiviteter ligger inom gångavstånd från hotellet. Eftersom hotellrum och alla aktiviteter är bokade är vi

tacksamma om ni meddelar ev. förhinder så snart som möjligt. Vi hoppas på bra väder och att vi

får lika trevligt som vi brukar ha. Hälsningar och kramar Nicke o Kerstin.

Fredag 24 Aug: I dag ska vi åka till Karlstad för den årliga 10-Gängsträffen, den 15 träffen sedan vi startade 2004, hos oss på Jonheden. Kerstin och Nicke hämtar oss vid lunchtid. Resan gick bra och vi kom fram till hotellet samtidigt med de andra. Vi fick bubbel som välkomstdrink. Sedan bar det av till hamnen för att borda Stella Polaris. Det är en räkkryssning på Vänern. Mycket folk, mest företagsträffar. På hemvägen såg vi "vår båt" Lisskulla, numera omdöpt till Zara Leander af Hammarö. Birgitta och jag körde Lisskulla minst fem år åt Gagnefs Älvtrafik. Trötta och nöjda gick vi upp till vårt rum.

På vög ombord. © foto: Bengt Ahlstrand     Räkfrossa. © foto: Bengt Ahlstrand/Roland Wallgren     Lillemor och Inga. © foto: Bengt Ahlstrand/oland Wallgren     f.d. Liskulla. © foto: Bengt Ahlstrand

Räkkryssning ombord på Stella Polaris. Lisskulla som jag kört ett antal år. © foto: Bengt Ahlstrand/Roland Wallgren.

Lördag 25 Aug: Förmiddagen gick i "Hopp och lek", det vill säga att förmiddagen är för fria aktiviteter. Nicke och jag knallade ut mot yttre hamnen för att titta på "vår före detta båt" Lisskulla. Hon är omgjord på många sätt, synd att hon inte är i aktiv trafik. Har gått som badbåt. Även Nicke har agerat styrman vid några tillfällen, så jag antar att även han känner vingslag från förr. Vi träffar våra damer inne på stan, dem sitter på kaffe. Även Nicke och jag jagar något ställe att få något i magen samt en öl. Tack Nicke för hamburgaren, jag har som vanligt glömt plånboken på hotellet. Sedan kommer det stora och efterlängtade mötet med Lars Lerins utställning på Sandgrund. Synd att vi inte fick träffa någon av dem, men vi fick en mycket trevlig och kunnig kvinna som guidade oss. Det blev lite om arrangemang på kvällens middag. Smart av dem som kom på det. I stället för att gå ut på stan så åt vi på hotellet, där det ingick i boendet. Vi kunde prata och umgås bättre. Nu ett stort tack till värdparet Kerstin och Nicke för en bra och trevlig 10-gängsträff.

Besök hos Lars Lerin utställning.

Lars Lerin Sandgrund. © foto: Bengt Ahlstrand     Lars Lerin Sandgrund. © foto: Bengt Ahlstrand     Lars Lerin Sandgrund. © foto: Bengt Ahlstrand     Lars Lerin Sandgrund. © foto: Bengt Ahlstrand

Besök på Lars Lerin Sandgrund. © foto: Bengt Ahlstrand

Söndag 26 Aug: Upp lite tidigare i dag för att äta frukost. Det var många i matsalen. Det blir väl så på populära hotell. Efter frukosten checkade vi ut från hotellet. Sedan tog vi avsked av varandra och Kerstin, Birgitta, Nicke och jag startade hemfärden till Dalarna. Vi stannade för fika. Väl hemma åker Kerstin och Nicke till Hedemora för att hämta Gizmo och vi åker till Kilen för att hämta hem Bosse. Bosse var så kelig, han har nog saknat oss. Tack till Marie och Janne för hundvakt. Birgitta bjöd på god mat. Jag jobbade med datorer innan det var dags att hoppa i bingen. Vi har bott på ett toppen Hotell, med en mycket trevlig personal, det valet Hedlunds var toppenbra. Tack för ett trevligt 10-gängsträff! Nästa år är det Ahlstrands tur att arrangera träffen.

E-mail: tiogenget@hotmail.com

Tidigare träffar.

Jonheden 2004.   Hunnebostrand 2005.   Västerås 2006.   Linghed 2007.   Hökviken 2008.   Samos 2009. Örebro 2010. Västerås 2011.

Stockholm 2012Hökviken 2013.  Korpholen 2014. Hunnebostrand 2015. Västerås 2016. Tallin 2017.

Åter till start sidan.  Åter Ahlstrands startsida.

Click for Samos, Greece Forecast Samos. Click for Stora Spaansberget, Sweden Forecast Falun.